Захист проектів

 

Наближається захист проектів?
Ось кілька порад, корисних під час підготовки до публічного захисту проектів:

Автор: Ніна Дементієвська,
координатор програми Intel «Шлях до успіху»
м. Фастів, Київська область

 
ОРІЄНТОВНИЙ СЦЕНАРІЙ

Увага! Сценарій для захисту проектних робіт і за курсом «Комп’ютерні технології для місцевої спільноти» і для курсу  «Комп’ютерні технології та майбутня професія» може бути майже однаковий.

(Заздалегідь повинно бути вирішено, яка група учнів за якою виступає, учні мають знати, хто за ким. Має бути встановлений проектор (якщо є)  і демонстраційний комп’ютер, на якому записані і попередньо переглянуті вчителем презентації учнів, а також стільці для учнів і гостей. Презентувати роботи учнів можна і з екрану комп’ютера)

  1. Вступне слово вчителя  (привітання, представлення гостей)
  2. Коротка розминка (гра для учнів в колі) - не обов’язково
  3. Вчитель  розповідає, що учні пройшли навчання за курсом, навчалися….  , робили проекти.  Вчитель розказує як буде проходити захист проектів (презентує вся команда, приблизно 10-15 хв. на кожну, потім – запитання від аудиторії та вчителя, коментарі). Можна трохи розказати про особливості цього класу, їх навчання – щось цікаве і живе!
  4. В представленні кожного проекту бере участь вся група учнів, яка виконувала проект.
  5. Після захисту кожної групи (команда учнів залишається на місці виступу) фасилітатор може звернутися до всієї аудиторії   і запросити і учнів і гостей ставити запитання і висловлювати свої враження щодо роботи учнів.
Примітка: Якщо немає питань чи коментарів, то фасилітатор сам ставить запитання і коментує роботи учнів. Під час презентації не аналізуються невдалі аспекти  роботи, але «легко» зауважити про них можна (якщо допущені грубі помилки).

Можливі запитання до груп після їх представлення своєї роботи :
  • Що вам найбільше сподобалося  при роботі над проектом?
  • Що у вашій роботі над проектом видалося (було) для вас самим складним, непростим?
  • Що у вашій роботі над проектом видалося (було) для вас самим легким і простим?
  • Як ви гадаєте, що вам найкраще вдалося в проекті?
  • Якби у вас було більше часу, то щоб ви переробили? Доробили? Зробили інакше?
  • Чи можна було б під час виконання проекту обійтися без використання комп’ютерів? Інтернету?
  • Як вам працювалося в групі?  Чому, як вигадаєте добре? (погано?) Якщо спочатку було не дуже добре, то як ви подолали складнощі?
  • Чи був у вас розподіл ролей у команді? Чи був такий розподіл вдалим? Чи завжди всі виконували свої завдання, чи допомагали один одному?
  • Чому цей курс називається «Шлях до успіху»?
  • Чи рекомендували б ви цей курс іншим учням в школі? Чому?
Додаткові запитання для курсу «Комп’ютерні технології та майбутня професія»
  • Що цей курс допоміг вам дізнатися про світ професій?
  • Чи допоміг вам цей курс визначитися, який профіль вам краще обрати? Або чи можете ви сказати точно,  який профіль  ви точно не обиратимете?
  • Чи згодні ви з результатами діагностики ваших професійних схильностей, яке ви робили в цьому курсі?
  • Чи можуть комп’ютерні технології допомогти людям різних професій досягти успіху? Наведіть приклади.
  • Де можна отримати найновішу інформацію з потреб вашого регіону у різних професіях?
6. Після виступу групи і запитань і коментарів  - обов’язково подякуйте учням. Похваліть їх і запросіть всіх поаплодувати.
7.  Команда сідає на свої місця, виходить інша команда.
8. Вручення сертифікатів (можна до цього запросити одного з гостей). Сертифікати можуть отримати ті учні, які відвідали не менше 2/3 всіх занять. Навіть, якщо учень не був на останніх заняттях, але пройшов більшу частину курсу і виконував всі завдання, то його потрібно рахувати у Формі 2 і видавати йому сертифікат.
9. Після виступу всіх команд і вручення сертифікатів можна провести заключну вправу (ігрову) і запросити  до її виконання гостей (якщо їх небагато;-))

 
Варіанти ігрової вправи:
- Закінчити речення «Цей курс був для мене корисний, тому що…»
- Кидати по черзі (через коло, але всім) «чарівний м’яч», і казати про свої враження від навчання або сказати, що найбільше сподобалось, тощо.

10. Після цього вчитель дякує учням і гостям та пропонує комусь з гостей висловити свої враження і побажання.
 
Увага! Не забудьте, що по закінченні занять фасилітатор має надіслати звітність.
 
 
 Успіхів всім і натхнення!!!